Duurzaam Plus

Duurzaam-Plus had zelf al behoorlijk aan de weg getimmerd. Na een paar jaar werkten zij met teams van installateurs, electriciëns en de binnendienst aan het vergroenen van Nederland. Zonnepanelen leggen van A tot Z. Recentelijk is Duurzaam-Plus ook gestart met dakwerken en isolaties daarvan, om het dienstenaanbod uit te breiden. Daarnaast zijn er nu 2 vaste accountmanagers, 5 bussen aan installateurs en een binnendienst van 3 man.

Deze explosieve groei zorgt ook voor een boel vragen over het verbeteren van processen. De website werkte niet meer helemaal naar behoren, ergens moesten zaken bijgehouden gaan worden en een gedeeld systeem waarin communicatie, offertetrajecten en facturatie allemaal samenkomen zou toch mooi zijn.

Duurzaam-Plus had ondertussen ook zelf iemand aangenomen die zich ging focussen op de online activiteiten van het bedrijf, van marketing tot software.

Complexe Materie is gevraagd om mee te denken. Om de bestaande processen te updaten, het personeel te trainen en als sparringspartner/adviseur voor de eigen technische medewerker te dienen. We hebben het CRM systeem een update gegeven, Make.com geintegreerd om software samen te laten werken en meerdere dagdelen op locatie nieuwe werkprocessen besproken, uitgelegd en versimeld.

Af en toe plannen we een korte brainstorm of hulpsessie voor de vragen die nog voortkomen, om de techniek voor te laten lopen op de groei en klaar te zijn voor de toekomst.